2017. július 26. 13:12 - (AB)Roxy

A hideghívás kora lejárt

Mindig volt, és valószínűleg mindig lesz is – már persze, ameddig lesz telefon - más kérdés, hogy meglennénk-e nélküle vagy sem, mindenesetre komoly cégek, komoly mennyiségű pénzt fordítottak arra, hogy szerezzenek egy jókora szeletet abból a tortából.

Azonban szigorúan az ingatlant érintő szektorra vonatkozó véleményt fogok írni, a többire nincs igazán rálátásom. Már egy ideje hajtogatom, elavult ez a módszer az ügyfelek szerzésére, alább ki is fejtem, miért.

Ismét vissza kell ugranom az időben 2004 környékére, amikor engem próbáltak hideghívásra tanítani. A tanítás a következő volt: lediktáltak három! típusú szöveget, adtak egy telefont, és utána le sem szartak, csináld! Mit mondjak, gondolom vér profi lehetett az első 50 hívásom, ki is jutottam élből egy ügyvédhez. Ízekre szedett a megbízási szerződéssel együtt, de tapasztalatnak jó volt, bár akkor erre nem így tekintettem. Inkább úgy, hogy mi a francot csinálok én itt?! Mivel azonban megvan az a tulajdonságom, hogy elég makacs vagyok, arra gondoltam, hogy ha már így alakult, csak meg kellene érteni, hogyan működik. Szóval, mint mindent ezt is önképzés útján sajátítottam el, figyeltem másokat és próbáltam másolni. Na, az nem működött. Majd hosszú hetek, hónapok után kialakítottam a saját stílusomat és úgy hiszem, mondhatom, hogy elég sikeres voltam benne.

10 hívásból 7 címre mentem ki, és abból 5 megbízás lett. Régi szép idők!

Nagyjából tíz év alatt, annyit változott a világ, hogy 10 hívásból jó esetben jutottam ki 2 címre és örültem, ha abból lett 1 megbízás. Nagyon nem mindegy az aránypár!

Na de miért is járt le az ideje ennek a technikának?

Legegyszerűbben fogalmazva talán azért, mert az emberek megunták a maszlagot, az üres ígérgetést, meg az átveréseket és megtanultak ügyesen nemet mondani már a telefonban.

Minden tanfolyamon azt oktatják, hogy hívj hideget! Azonban nincs konkrét képzés, mivel általában maga az oktató sem tud hideget hívni, csak azt hiszi magáról. Vetíteni azonban biztosan tud, és az elég szokott lenni. A többi ügyfélszerzési technikára még ennyire sem „tanítják” meg a kezdőket, így a hideghívás marad a legkényelmesebb megoldás és mivel az ingatlanosok nagy része lusta, ezért más ügyfélszerzési forrásban nem is tudnak majd gondolkozni. Túl azon, hogy már hívni is lusták ( vagy nem tudnak ), ezért erre van külön call-centeres, akit szintén nem szoktak átképezni, mert ő már úgyis profi hideghívó, persze! Csakhogy ezek alapján a jobb hideghívók is nehezebben érvényesülnek, ha egy napon 50 másik is felhívja a szerencsétlen eladót, aki csak magánúton szeretné megpróbálni eladni, imádott lakását.

Szóval a kamuzás egyre kevésbé jön be a tulajdonosoknak, ha a frankót mondanád, azt nem hiszik el a többi nagyokos miatt, jól időzíteni a hívást pedig már képtelenség a mennyiség miatt. Marad a mennyiségi hívás, meg a nagy számok törvénye, egyre romló statisztikával.

Érdemes kipróbálni a következőt: egy feltöltős, új telefonszámmal fel kell rakni egy vonzó hirdetést kép nélkül, ami kicsit ár alatt van, és máris jönnek a hívások. Döbbenetes, milyen széles tárháza lesz a „megnyerő” szövegeknek.  Garantálom, hogy az első 50 telefon között – ami napon belül várható – nem lesz magán érdeklődő. Miért?

Mert a magánszemélyek döntő többsége pár nap után ébred csak fel, aminek a pontos okát nekem a mai napig sem sikerült megfejtenem.

Egyszóval minek erőltetni azt, amiről látszik, hogy nyögvenyelős? Lényegesen hatékonyabb formái is vannak az ügyfélszerzésnek, de ez már egy másik téma. Aki telefonálni akar, hát tegye!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://s4ingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr812691557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása